Gevorderd Assistent Accountant (Audit)

Vacature gesloten

Gevorderd Assistent Accountant (Audit)

De Beer Accountants & Belastingadviseurs Tilburg

Wat is vereist?

  • (Afgeronde) masteropleiding Accountancy en studerend voor de post-master registeraccountant (RA); De Beer stimuleert kandidaten de post-master te combineren met de werkzaamheden binnen het kantoor
  • 2 tot 5 jaar relevante werkervaring binnen de controlepraktijk
  • Goede beheersing van de Nederlandse en Engelse taal, zowel in woord als geschrift
  • Je bent doelgericht en werkt nauwkeurig

Wat krijg je?

  • €3.000 - €4.000 bruto p/m
  • 32 tot 40-urige werkweek
  • 25 vakantiedagen o.b.v. een fulltime dienstverband
  • Optie om naast werk/studie de RA titel te volgen met een studieovereenkomst
  • Volgen van cursussen via De Beer Academy
  • Thuiswerkmogelijkheden
  • Variabele werktijden (focus op werk-privébalans)
  • Tijd-voor-tijdregeling

Wat doe je?

  • 15% (Onder begeleiding) planningsfase voorbereiden
  • 35% Controlewerkzaamheden uitvoeren en problemen oplossen
  • 20% Cliëntcontact onderhouden
  • 15% Aan managementrapportages werken
  • 15% Intern overleg (o.a. team- en vaktechnisch overleg)

Deze vacature is gemaakt op basis van gesprekken met medewerkers in de functie. Zo krijg jij een realistisch beeld van de baan.

Stel direct een vraag

Vacature

Als Gevorderd Assistent Accountant (Audit) bij De Beer Accountants & Belastingadviseurs speel je een belangrijke rol in het inzichtelijk maken van bedrijfsprocessen en controleren van financiële overzichten, waarbij de nadruk ligt op het identificeren van verbetermogelijkheden. In deze rol word je uitgedaagd om ook de meer complexe aspecten van de controle aan te pakken. Zo vormt deze functie een natuurlijke eerste stap op weg naar de rol van Controleleider.

In deze positie voer je zelfstandig controlewerkzaamheden uit, bereid je (onder begeleiding) de planningsfase voor en onderhoud je contact met cliënten over de benodigde gegevens voor de uitvoering van opdrachten. Daarbij draag je bij aan het opstellen van managementrapportages en ben je alert op problemen in de uitvoering van de werkzaamheden, waarvoor je gerichte oplossingen aandraagt.

Op onze Auditafdeling ga je nauw samenwerken met collega’s, waarbij je ook als mentor optreedt voor Beginnend Assistent Accountants. Bovendien voer je in subteams, bestaande uit teamleden met verschillende ervaringsniveaus, controlewerkzaamheden uit voor klanten. Gezien de diversiteit in je cliëntenportefeuille kom je in aanraking met bedrijven uit verschillende sectoren en werk je regelmatig op verschillende locaties. De interactie binnen de teams en de variëteit aan klanten maken je werkplek afwisselend en uitdagend.

Als je houdt van prikkelende, creatieve vraagstukken en je het als een uitdaging ziet om je eigen grenzen te bewaken, dan is dit de baan voor jou.

Werkweek

Gevorderd Assistent Accountant (Audit)

Op een leuke werkdag los je uitdagende vraagstukken op die de klant echt verder helpen. Hierdoor heb je een productieve dag, die bovendien gevuld is met boeiende uitdagingen.

Op een minder leuke werkdag loop je vast bij bepaalde vraagstukken of verricht je relatief veel repetitieve werkzaamheden, waardoor de dag minder productief aanvoelt.

  • 08:00
  • 09:00
  • 10:00
  • 11:00
  • 12:00
  • 13:00
  • 14:00
  • 15:00
  • 16:00
  • 17:00
  • 18:00
    • Mails lezen en beantwoorden
    • Lunch
    • Controlewerkzaamheden uitvoeren bij de klant
    • Reistijd naar klant
    • Controlewerkzaamheden uitvoeren bij de klant
    • Reistijd naar huis
    • Werken op kantoor
    • Lunch
    • Planningsfase voorbereiden
    • Controlewerkzaamheden uitvoeren en problemen oplossen
    • Documenten in dossier verwerken
    • Lunch
    • Vaktechnisch overleg
    • Werken op kantoor
    • Controlewerkzaamheden uitvoeren
    • Controlewerkzaamheden uitvoeren en problemen oplossen
    • Aan managementrapportages werken
    • Lunch
    • Thuiswerkdag
    • Overleg met klant
    • Mails lezen en beantwoorden
    • Documenten in dossier verwerken
    • Controlewerkzaamheden uitvoeren en problemen oplossen.

Voorbeeld uit de praktijk

Je bent verantwoordelijk voor het voorbereiden van een pre-audit meeting waarin de risico’s voor een klant vooraf worden geanalyseerd. Wat doe je?

In deze situatie wordt verwacht dat je met een actieve en analytische aanpak de risico’s identificeert en evalueert om zo een duidelijk en compleet overzicht te creëren voor het team. Je bereidt de informatie voor en zorgt dat dit inzichtelijk is voor iedereen. Hierbij krijg je de vrijheid en verantwoordelijkheid om eigen inzichten toe te voegen. Tegelijkertijd ontvang je ook de benodigde begeleiding om de taken effectief en efficiënt uit te voeren.

Tijdens de pre-audit meeting presenteer je de geïdentificeerde risico’s aan het team en faciliteer je een discussie om te zorgen dat alle aspecten en perspectieven worden overwogen. Het doel is om gezamenlijk tot een goed begrip van de risico’s te komen en waar nodig deze aan te vullen en te verfijnen. Je werkt nauw samen met het team, luistert naar hun feedback en voegt waarde toe door jouw voorbereidende werk en inzicht. Hierdoor draag je bij aan een goed geïnformeerde en weloverwogen aanpak van de audit.

Groeipad

Bij De Beer zijn er diverse mogelijkheden om een opleiding te volgen. Je kunt bijvoorbeeld rekenen op uitstekende begeleiding voor de praktijkopleiding tot AA of RA. Daarnaast bieden we mogelijkheden om theoretische kennis op te doen of cursussen te volgen via bijvoorbeeld onze eigen Beer Academy. Bovendien wordt er individueel besproken welke groeikansen er binnen ons bedrijf voor jou zijn en hoe we jouw vaardigheden, kennis en verantwoordelijkheden verder kunnen ontwikkelen.

Gevorderd Assistent Accountant (Audit)
Controleleider

Werken bij De Beer Accountants & Belastingadviseurs

Professioneel, gepassioneerd en op een persoonlijke manier samenwerken: dat is de kracht van De Beer Accountants & Belastingadviseurs. Met deze visie onderneemt het accountants- en belastingadvieskantoor al sinds 1952. Inmiddels werken zo’n 105 medewerkers vanuit twee kantoren voor cliënten in Nederland en daarbuiten. De tijd is veranderd, maar het fundament is nog steeds ijzersterk en actueel. Want een goede adviseur wil en moet nog steeds écht weten wat cliënten bezighoudt. En collega’s vormen samen pas het beste team als ze elkaars kwaliteiten kennen, benutten en waarderen.

  • Hoofdkantoor in Tilburg
  • Actief in 1 land
  • 50% / 50%
  • Gem. leeftijd is 36,5 jaar
  • 105 medewerkers actief in Nederland
  • Op kantoor eigen keuze. Naar klanten toe een formele dresscode
  • Thuiswerkregeling met maximaal 50% van het aantal contracturen thuiswerken

Sollicitatieproces

Sollicitatie
± een - twee weken
Gesprek met HR-adviseur en leidinggevende
± een week
Gesprek met partner en collega
± een - twee dagen
Aanbod
± een - twee dagen
Je hebt de baan!

Interessante baan?

Terug naar boven